1 Şubat 2009 Pazar

MUMCU'YU BİTİRECEK HABER!

Eski Genelkurmay Başkanı İsmail Hakkı Karadayı'nın ses kaydı sadece 367 tuzağını değil aynı zamanda eski Anavatan Genel Başkanı Erkan Mumcu'nun çelişkilerini de gözler önüne serdi
Şimdiye kadar "Bana telkin gelmedi." diyen Mumcu, Karadayı'nın "Girmeyin dedim, girmedi" ifadesiyle zor duruma düştü.
Anavatan eski lideri ayrıca "Telefon aldım, o yüzden girmedim demem çok isteniyor. Fakat ne yazık ki almadım." diyerek Karadayı'nın kendisine telefon ettiği yönündeki iddiaları yalanlamıştı. Ancak ses kaydının internete düşmesinin hemen ardından yaptığı yazılı açıklamada Karadayı'dan telefon aldığını itiraf etti. Mumcu, 25 Ekim 2008'de Zaman'a yaptığı açıklamada Karadayı'yla görüşme olayını şöyle anlatmıştı: "Cumhurbaşkanlığı seçiminde DYP ile birlikte hareket etme kararı almıştık. O günlerde İstanbul havalimanında Karadayı ile karşılaştık. Bana, 'Tebrik ederim. Muhalefette CHP'yi yalnız bırakmamak lazım. Sizin de merkez sağ olarak birleşmeniz iyi oldu. Cumhurbaşkanlığı oylamasında da aynı tavrı göstermenizi bekliyoruz' dedi. Ben de 'Efendim bizim tavrımız belli. Oylamaya katılıp katılmamaktan ziyade anayasa değişikliği üzerinde duruyoruz. Bırakalım halk seçsin.' karşılığını verdim. O 'Ama onun da mahzurları var. Halk seçerse sürekli bunların istediği kişiler seçilir' cevabını verdi. Ben de 'Demokrasi böyle bir şey' dedim. O efsaneler buradan üretildi."
Erkan Mumcu, ortaya çıkan ses kaydının ardından yaptığı açıklamada ise farklı şeyler söyledi. Bu kez, havaalanında hal hatır sorma dışında bir şey konuşulmadığını öne sürdü. Aynı açıklamada Karadayı'dan telefon aldığını da kabul etti. Daha önce havaalanındaki görüşmede geçtiğini söylediği diyalogların bu kez telefonda geçtiğini belirtti. Halbuki Ağustos 2007 tarihli Aksiyon Dergisi'ne yaptığı açıklamada 'telefon' söylentilerini yalanlarken, iddialı ifadeler kullanmıştı: "Ben böyle bir görüşme yapmadım. Bana cumhurbaşkanlığı seçimlerine katılmamam yönünde en küçük bir telkin gelmedi. Bütün mukaddesatıma and içerim ki, Allah'ın bir kulu bana bu yönde bir telkinde bulunmamıştır. Tarihin herhangi bir kesitinde benim beyanımı yalanlayacak herhangi bir delil ortaya çıkarsa yalanımın bedelini canımla öderim."
Erkan Mumcu'nun "Karadayı ile hayatımda bir kez karşılaştım." açıklaması ise aradan 24 saat geçmeden bizzat eski Genelkurmay Başkanı tarafından yalanlandı. Milliyet Gazetesi'ne konuşan Karadayı, Mumcu ile Bodrum'da da görüştüklerini açıkladı.
Zaman

Hiç yorum yok: